سفرای اسیایی واتیكان در باره تحولات بین المللی تبادل نظر كردند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، نشست دیپلماتیك سفرای آسیایی در واتیكان به میزبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیكان برگزار شد.

حجت الاسلام 'علی اكبر ناصری' در این نشست با تبیین جایگاه مهم و موثر قاره آسیا، این قاره را مهد تمدنهای بزرگ و نقش آفرین در تمدنهای بشری دانست و ظهور ادیان و پیامبران بزرگ در آسیا كه دعوت كننده بشریت به علم و اخلاق و عدالت و صلح بودند را سنگ بناء تعالی و تمدن بشری توصیف كرد.

ناصری در ادامه با استناد به آیات قرانی هدف از رسالت پیامبران الهی و نزول كتب آسمانی را ،برپایی عدالت در جامعه جهانی عنوان كرد و برسهم بزرگ تمدن اسلامی در ارتقا تمدن بشری و تمدن غرب تاكید كرد.

سفیر ایران در واتیكان در بخش دیگری از سخنان خود گفت : باز ماندن از آموزه های دینی و قوانین وحیانی ظلم و دوری از عدالت را به دنبال دارد.

وی افزود: رویكرد به معنویت و نقش آفرینی ادیان می تواند جامعه جهانی را از مشاكل فراروی صیانت بخشد .

ناصری در ادامه پیشنهاد كرد تا دیپلماسی دینی جای خود را در معادلات سیاسی جهانی باز كرده و از رسالت ادیان در مقابله با ناهنجاریها و ناامنی های اجتماعی و نابسامانی های اقتصادی در راستای ایجاد جامعه عدالت محور همراه با تعامل و همزیستی مسالمت آمیز كمك گرفته شود.

سفیر ایران در واتیكان ، جمهوری اسلامی را مدل موفقی در اعتقاد به كرامت انسان و به رسمیت شناختن حقوق كامل شهروندی برای آحاد جامعه و پیروان ادیان مختلف دانست و ابراز امیدواری كرد كه جامعه جهانی با بهره گیری از سنن الهی و قوانین وحیانی بسوی سعادت و امنیت همه جانبه رهنمون شود.

در این نشست كاردینال توران وزیر گفت و گو ادیان واتیكان به عنوان میهمان ویژه با اشاره به تحولات كشورهای شمال افریقا ،بر لزوم تقویت جایگاه و نقش ادیان در عرصه تحولات جهانی تاكید كرد.

وی در ادامه نسبت به ارایه نمونه ها و فرازهایی از سیره حكومتی نبوی و علوی در توجه به كرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیكان ابراز تقدیر و تحسین كرد.

اروپام **1596





:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: